Chciałoby się powiedzieć: "Czego ci Amerykanie nie wymyślą!". Dla konserwatywnych Polaków, podejście do śmierci naszych sąsiadów zza oceanu ciągle zaskakuje, budzi niesmak, zdziwienie, irytację, zaciekawienie.

Najważniejsze decyzje biznesowe zapadają przy filiżance dobrej kawy, nic więc dziwnego, że uprawianie "marketingu przy kawie" stało się normą. Jedna z najbardziej znanych amerykańskich kawiarni sieciowych Starbucks, postawiła na wyżej wspominaną formę marketingu i w sierpniu otworzyła swój lokal w jednym z amerykańskich domów pogrzebowych.

Kawiarnia powstanie w nie byle jakimi miejscu, Robinson Funeral Home to zakład pogrzebowy z tradycją, prowadzony od czterech pokoleń. Pierwsza siedziba zakładu mieściła się blisko miejsca, które słynęło z serwowania dobrej kawy.
Co ważne, tak oryginalne miejsce będzie dostępne zarówno dla klientów domu pogrzebowego jak i typowych kawiarnianych gości.

Na historię i markę zakładu pogrzebowego, poniekąd wpłynęła kawa. Właściciele Robinson Funeral Home słynęli z tego, że swoim klientom oferowali darmową filiżankę kawy przy załatwianiu pogrzebowych formalności. Teraz, dla tych bardziej wymagających, Starbucks otworzył swoją kawiarnię, nie oferując już darmowej kawy, ale darmowy dostęp do Internetu.

Wielu specjalistów od spraw marketingu, nie pochwala tego typu działań, przede wszystkim dlatego, że taka strategia może powodować kojarzenie marki Strabucks ze smutkiem, śmiercią trudno się z tym nie zgodzić. Co ciekawe logo firmy nie będzie widoczne dla gości, nikt nie będzie wiedział, że tutaj swoją kawę serwuje jedna z najbardziej znanych kawiarni amerykańskich. Jednak nie dlatego, że Starbucks może stracić pozytywne konotację z marką, ale dlatego, że lokal jest zbyt mały by można było go sygnować marką Strabucks.

Także i pracownicy nie będą posiadali ubrań firmowych, kawę podawać będą pracownicy zakładu pogrzebowego, przeszkoleni przez pracowników Starbucksa. Co więcej właściciel zadeklarował, że darmowa kawa, będąca poniekąd znakiem rozpoznawczym jego firmy, na pewno nie zniknie z oferty i nadal swoich klientów będzie częstował darmową filiżanką kawy.
  • Dodał: admin
  • Data: 17/08/2012 07:05
  • Kategoria: Kontrowersje
  • Komentarzy: 0
  • Czytań: 6173